Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Ensenyament a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

FSFE: Public money, public code

Enviada per pablo.vigo el 04/Abr/2019 - 14:36

La Free Software Foundation Europe fomenta el programari lliure perquè dóna el dret a tothom a utilitzar, estudiar, compartir i millorar el programari. Aquest dret ajuda a donar suport a altres llibertats fonamentals com la llibertat d'expressió, premsa o privacitat.

El dilluns dia 8 d'abril tenim l'oportunitat d'escoltar a alguns impulsors de la iniciativa “Public Money Public Code” de la FSFE a Barcelona i ens explicaran perquè és important fer polítiques pel programari lliure a les administracions públiques.

Us hi esperem!

Dia: 8 d'abril 2019

Hora: 19:00 fins les 21:00

Lloc: Institut Escola del Treball, Carrer Comte d'Urgell, 187 · Barcelona

Mes informació

I ♥ Free Software Day

Enviada per pablo.vigo el 12/Feb/2019 - 09:40

L’associació Barcelona Free Software organitza el dijous 14 de febrer una trobada amb desenvolupadors, usuaris i simpatitzants del programari lliure.

Aquesta celebració la fomenta cada any la Free Software Foundation Europe per agrair a tots els contribuïdors del programari lliure la seva feina.

L’entrada és gratuïta i oberta a tothom, només cal apuntar-se aquí.

Lloc: Kraftank Barcelona, Carrer de la Diputació, 223, 08011 Barcelona
Dia:
14 febrer
: 19h - 21h

Us hi esperem!

Trobada d'equipaments lliures

Enviada per pablo.vigo el 31/Gen/2019 - 15:03

El projecte Linkat participarà el proper dia 5 de febrer en la Trobada d'equipaments lliures organitzat per Lleialtat Santsenca.

Aquesta trobada serveix per fomentar la implementació, ús i divulgació de tecnologies que respecten a les seves usuàries, especialment en els espais que es gestionen amb diner públic.

El projecte Linkat vol aprofitar aquesta trobada per explicar les novetats i avantatges de fer servir Linkat als centres educatius. Donarem una ullada als diferents perfils d'usuari i al nou Servidor de Centre. També tindreu l'oportunitat de xerrar amb els desenvolupadors de la Linkat directament per resoldre qualsevol dubte.

L'entrada és gratuïta i només cal confirmar assistència enviant un correu a info@tec.lleialtat.cat

Lloc: Lleialtat Santsenca, Carrer d’Olzinelles, 31, 08014 Barcelona
Dia
: 5 febrer 2019
: 10h - 15h

Programa de la Trobada d'equipaments

Més informació: https://tec.lleialtat.cat/equipaments-lliures

Entrevista als desenvolupadors de Linkat

Enviada per pablo.vigo el 09/Gen/2019 - 12:31

La revista MuyLinux va entrevistar el passat mes de desembre als desenvolupadors de la Linkat i volem compartir amb tots vosaltres aquesta entrevista.

Entrevista als desenvolupadors de Linkat

Nova Linkat 18.04

Enviada per pablo.vigo el 10/Oct/2018 - 11:01

El projecte Linkat es complau en anunciar l’alliberament de la nova versió Linkat 18.04.

La Linkat 18.04 està basada en Ubuntu 18.04 (Bionic Beaver). Es tracta d'una versió de tipus Long Term Support (LTS) que rebrà actualitzacions de seguretat i programari com a mínim fins a l'abril de 2023.

La Linkat 18.04 arriba amb les darreres versions de programari educatiu, aplicacions d'oficina, utilitats i una nova versió del nucli de base (kernel) que assegura un bon reconeixement del maquinari més modern.

La Linkat edu 18.04 porta de sèrie l’entorn d’escriptori "GNOME 2" per mantenir l’aspecte gràfic de les versions anteriors de Linkat. Els usuaris que desitgin un entorn més modern, poden canviar i seleccionar l’entorn d’escriptori "GNOME 3" en el moment d'iniciar la sessió. La Linkat 18.04 es troba disponible per a arquitectures de 64bits.

A banda de la versió Linkat edu 18.04 de 64 bits, es presenta també la Linkat Lleugera 18.04. Aquesta versió de la Linkat lleugera permet reutilitzar ordinadors antics o amb poques prestacions sense haver de renunciar a les darreres versions de programari. La Linkat lleugera està basada en Lubuntu que és una variant d’Ubuntu molt lleugera i porta de sèrie l’escriptori LXDE. La Linkat lleugera 18.04 es pot descarrgar en versió de 32 bits (sistemes amb menys de 1 Gb de RAM) o 64 bits.

Els perfils d’usuari "infantil", "primària" i "secundària" s'han actualitzat també, amb l'objectiu d'ajudar a professors i alumnes a trobar el programari i els continguts més adients per a cada etapa educativa.

Descàrrega de la Linkat 18.04

Page 1 / 39 (1 - 5 of 192 Total) Next Page Last Page