Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Ensenyament a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Perfils d'usuari a la Linkat edu 16.04

Enviada per pablo.vigo el 08/Jul/2016 - 12:32

Ja teniu disponibles el perfils d'usuaris infantil, primària i secundària per a la nova Linkat edu 16.04.

Els perfils d'usuari són escriptoris personalitzats que s'adapten a les diferents etapes educatives dels alumnes. Aquests escriptoris proporcionen una interfície gràfica i un recull de programes educatius diferents per cada etapa educativa.

També podeu instal·lar el nou perfil blau i el perfil web des del PPA extern ubutnuthirdparty.

Més informació a la WikiLinkat:

Alliberada la nova Linkat edu 16.04

Enviada per pablo.vigo el 23/Jun/2016 - 15:01

Ubuntu allibera cada dos anys una versió "Long Term Support" que significa "Suport de Llarg Termini". La Linkat es basa en aquestes versions LTS degut a l’estabilitat i als 5 anys de manteniment que ofereixen. Aquesta nova versió té suport fins al 2021.

Ja teniu disponible per descarregar les imatges de la nova Linkat edu 16.04 i Linkat Lleugera 16.04:

Aquestes noves versions de Linkat, basades en Ubuntu 16.04 LTS, ofereixen una selecció de programari lliure i gratuït en català d'ofimàtica, multimèdia i educativa i també unes configuracions específiques.

La Linkat edu 16.04 disposa de l'escriptori clàssic de GNOME suportat per Ubuntu amb la qual cosa es manté l'estil clàssic de la Linkat.

La Linkat lleugera es la versió dissenyada específicament per a ordinadors antics o amb prestacions limitades i permet allargar la vida útil dels ordinadors. L'escriptori que s'utilitza és LXDE, un escriptori molt lleuger que consumeix pocs recursos.

La darrera versió Linkat edu 14.04 té suport fins al 2019 i, per tant, és una versió totalment operativa. Els ordinadors amb Linkat edu 12.04 s'haurien d'anar actualitzant ja que es disposa de suport fins al 2017.

La Linkat edu 16.04 no disposa del perfil Servidor de Centre. El perfil Servidor de centre es basa en Linkat edu 14.04 i té suport fins al 2019.

Teniu més informació sobre els components d'aquesta versió a la WikiLinkat de la Linkat edu 16.04

Perfil web

Enviada per pablo.vigo el 03/Jun/2016 - 09:54

Us presentem el nou perfil web de la Linkat.

Aquest nou perfil es caracteritza per la seva semblança a l'entorn d'escriptori que hi ha als ordinadors que funcionen amb el sistema operatiu ChromiumOS. Aquesta semblança fa que no hi hagi diferències significatives a nivell d'escriptori entre un dispositiu governat per ChromiumOS i aquest nou entorn.

Teniu més informació a la WikiLinkat.

10 years of Linkat

Enviada per pablo.vigo el 23/Maig/2016 - 13:01

El proper dijous dia 26 de maig, a les 19:00h, es realitzarà una xerrada sobre els 10 anys del projecte Linkat on es repassarà la historia del projecte, les parts que componen la Linkat i la feina feta per impulsar el Programari Lliure a les escoles.

La xerrada es durà a terme a les oficines d'Skyscanner, Plaça Catalunya 1, 5a planta. Barcelona.
Organitza l'associació KDE.

Esteu tot convidats!

Data: 26 de maig 2016
Hora: 19:00h
Lloc: Oficines d'Skyscanner, Plaça Catalunya 1, 5a planta. Barcelona.

Barcelona Free Software

Enviada per pablo.vigo el 08/Abr/2016 - 12:32

El proper dimarts dia 12 d'abril, a les 18:45h, l'associació KDE organitzarà una trobada de la Free Software Foundation a l'edifici MediaTIC de Barcelona.

Matthias Kirschner, president de la Free Software Foundation Europe, explicarà la importància del Programari Lliure a la nostra societat i ensenyarà la feina que ha realitzat la FSF durant aquests últims 15 anys.

Esteu tots convidats a participar en aquest magnífic esdeveniment.

Data: 12 d'abril
Hora: 18:45h
Lloc: Edifici MediaTIC, C/ Roc Boronat, 117, Barcelona.
Page 1 / 32 (1 - 5 of 157 Total) Next Page Last Page