Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Ensenyament a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Nova Linkat 18.04

Enviada per pablo.vigo el 10/Oct/2018 - 11:01

El projecte Linkat es complau en anunciar l’alliberament de la nova versió Linkat 18.04.

La Linkat 18.04 està basada en Ubuntu 18.04 (Bionic Beaver). Es tracta d'una versió de tipus Long Term Support (LTS) que rebrà actualitzacions de seguretat i programari com a mínim fins a l'abril de 2023.

La Linkat 18.04 arriba amb les darreres versions de programari educatiu, aplicacions d'oficina, utilitats i una nova versió del nucli de base (kernel) que assegura un bon reconeixement del maquinari més modern.

La Linkat edu 18.04 porta de sèrie l’entorn d’escriptori "GNOME 2" per mantenir l’aspecte gràfic de les versions anteriors de Linkat. Els usuaris que desitgin un entorn més modern, poden canviar i seleccionar l’entorn d’escriptori "GNOME 3" en el moment d'iniciar la sessió. La Linkat 18.04 es troba disponible per a arquitectures de 64bits.

A banda de la versió Linkat edu 18.04 de 64 bits, es presenta també la Linkat Lleugera 18.04. Aquesta versió de la Linkat lleugera permet reutilitzar ordinadors antics o amb poques prestacions sense haver de renunciar a les darreres versions de programari. La Linkat lleugera està basada en Lubuntu que és una variant d’Ubuntu molt lleugera i porta de sèrie l’escriptori LXDE. La Linkat lleugera 18.04 es pot descarrgar en versió de 32 bits (sistemes amb menys de 1 Gb de RAM) o 64 bits.

Els perfils d’usuari "infantil", "primària" i "secundària" s'han actualitzat també, amb l'objectiu d'ajudar a professors i alumnes a trobar el programari i els continguts més adients per a cada etapa educativa.

Descàrrega de la Linkat 18.04

Dia de la Llibertat del Programari 2018

Enviada per pablo.vigo el 12/Set/2018 - 14:49

Dissabte 15 de setembre de 2018, se celebrarà a tot el món el 15è Dia de la Llibertat del Programari (Software Freedom Day). A Barcelona, hi haurà dues activitats a dos barris.

MATÍ

Install party. Vine amb Windows i surt amb Gnu/linux instal.lat!

Porta el teu PC o portàtil i digues adéu a la teva relació tòxica amb Windows! I a més convidem a esmorzar amb cafè, suc i pastes.

Si uns vegada a casa et sorgeixen dubtes, el dissabte 22 de setembre d‘11h a 13h hi haurà una sessió post-Intall Party on t‘ajudarem a resoldre qualsevol problema amb el que t‘hagis trobat!

Dia i hora: Dissabte 15 de setembre, 10h-14h
Lloc: La Lleialtat Santsenca, Olzinelles 31, 08014 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a inscripcio@lleialtat.cat. Aforament limitat

Més informació a La Lleialtat Santsenca

TARDA

Farem xerrades i tallers de diversos programes lliures per tal de donar informació a tothom que hi estigués interessat a l’Ateneu La Bòbila de Nou Barris.

Horaris

16:15  Presentació de La Bòbila: Salva Torres

16:30 Taller The Things Network Catalunya: Xosé Pérez i Jordi Binefa

17:30 Makers per la inclusió: Pep Oliveras

18:30 Creació de documents amb LaTeX: Orestes Mas

19:30 Fediverse: xarxa social descentralitzada

Dia i hora: Dissabte 15 de setembre, 16h-20h
Lloc: Ateneu La Bòbila de Nou Barris, carrer de l’Estudiant, 26, Barcelona.
Preu: Activitat gratuïta

Més informació a Caliu

1a Jornada de Programari Lliure als Centres Educatius

Enviada per pablo.vigo el 21/Jun/2018 - 19:34

L'escola del treball de Barcelona organitza el proper dia 27 de juny la 1a Jornada de Programari Lliure als centres educatius.

Aquestes jornades, creades per professors i desenvolupadors, tenen l'objectiu d'intercanviar experiències i conèixer les novetats dels diferents projectes de programari lliure relacionats amb l'educació.

El projecte Linkat presentarà les novetats d'aquest 2018, la nova Linkat edu 18.04, els perfils d'usuari i els escriptoris remots entre altres.

L'entrada és gratuïta. Us hi esperem a tots/es.

Més informació a obrimelcodi.cat

Ricard Stallman a Barcelona

Enviada per pablo.vigo el 15/Jun/2018 - 10:47

Richard Stallman, president de la Free Software Foundation, assistirà a la Maker Faire Barcelona 2018 per debatre sobre com preservar la privacitat i els drets digitals de la ciutadania.

Aprofitant la seva estada a Barcelona, també realitzarà una xerrada per difondre el programari lliure a l'auditori de l'UPC on pretén analitzar els reptes i la filosofia del Programari Lliure, més enllà de les qüestions tècniques.

Teniu més informació als enllaços següents:

Nou perfil de ràdio a la Linkat

Enviada per pablo.vigo el 01/Jun/2018 - 10:39

El projecte Linkat us presenta el nou perfil de ràdio amb l'objectiu de fomentar la ràdio escolar per Internet.

Aquest perfil proporciona una interfície gràfica i el recull d'aplicacions per disposar de les diverses funcions que requereix una ràdio escolar. Entre elles destaquen:

• Emissió d'àudio en directe per internet
  • Automatització i programació de la radiofòrmula
  • Enregistrament, edició i postproducció d'àudio

Aquestes funcionalitats es troben disponibles un cop instal·lat el perfil, gràcies a diverses aplicacions i utilitats de programari lliure.

Podeu consultar les ràdios educatives actuals en aquest enllaç: Ràdios escolars

Més informació a la WikiLinkat: Perfil de ràdio

Page 1 / 38 (1 - 5 of 188 Total) Next Page Last Page