Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Youth Hacking 4 Freedom

Enviada per jgraci25 el 04/Oct/2021 - 12:06

YH4F

La Free Software Foundation Europe (FSFE) és una organització sense ànim de lucre que vol empoderar als usuaris perquè controlin la tecnologia. La FSFE està organitzant el concurs de programació 'Youth Hacking 4 Freedom' (YH4F). Aquest concurs està adreçat a joves entre 14 i 18 anys que, al llarg de cinc mesos, en competició telemàtica i programant amb software lliure, poden aspirar a premis en metàl·lic i a un viatge a Brusel·les.

Per a més informació podeu consultar aquest enllaç.

Laboratori virtual micropython

Enviada per jgraci25 el 30/Ago/2021 - 12:37
Micropython-logo

El laboratori virtual micropython és una eina desenvolupada a l’INS Príncep de Viana per una part del professorat i de l’alumnat del pràcticum del màster d'educació secundària que han impartit classes en aquest centre. Va sorgir com a resposta al confinament COVID al curs 2019-20 per substituir el laboratori real. La versió original del laboratori virtual micropython requeria l’ús d’un servidor web extern, amb la complexitat tècnica i la despesa econòmica que suposa tenir-lo en funcionament.

Aquesta versió que us presentem ara, molt millorada i integrada a la Linkat, no necessita cap servidor extern i es pot utilitzar com a complement al laboratori real o bé  substituir-lo. El laboratori virtual micropython s’incorporarà al perfil de tecnologia i robòtica de la Linkat.

El laboratori virtual micropython té com a objectiu desenvolupar les competències de programació a 3r d'ESO. Amb aquest laboratori es pot simular l'execució de programes micropython a l'ecosistema real D1 mini

Actualment, el laboratori virtual micropython permet simular els mòduls següents:

· Sensor de temperatura i humitat

· Brunzidor

· Pantalla OLED

· Polsador

· 7 LEDs RGB

Per a més informació podeu consultar la web del projecte.

Actualització del perfil de ràdio Linkat 18.04

Enviada per francesc.koga el 19/Maig/2021 - 01:06

S'ha alliberat una actualització del perfil de ràdio per a la Linkat 18.04. El perfil de ràdio té com a objectiu impulsar la radiodifusió en l’àmbit escolar. Entre les novetats que incorpora aquesta actualització, destaquem la incorporació del servidor Owncast. Es tracta d'un servidor de vídeo en temps real que fa servir el protocol RTMP, compatible amb eines de transmissió en directe com ara el programari OBS. Per a més informació sobre aquesta actualització, podeu consultar aquest enllaç.

Deskreen

Enviada per francesc.koga el 21/Abr/2021 - 10:19

Deskreen és un programari gratuït i multiplataforma (Windows, Linux o macOS), que permet convertir qualsevol dispositiu que pugui executar un navegador web (telèfon intel·ligent, tauleta, etc.) en un monitor secundari. La configuració de Deskreen és molt senzilla: els dispositius han d'estar connectats a la mateixa xarxa wifi i, per mitjà d'un codi QR o bé a través d'una adreça IP, el navegador web estableix una connexió xifrada de extrem a extrem entre els dos dispositius. A la finestra del navegador es podrà veure la pantalla de l'ordinador. Amb Deskreen pots convertir el teu dispositiu en un monitor secundari de l'ordinador.. L'aplicació està disponible a la seva web oficial https://deskreen.com/lang-en

Reproductor autònom per Flash