Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Deskreen

Enviada per francesc.koga el 21/Abr/2021 - 10:19

Deskreen és un programari gratuït i multiplataforma (Windows, Linux o macOS), que permet convertir qualsevol dispositiu que pugui executar un navegador web (telèfon intel·ligent, tauleta, etc.) en un monitor secundari. La configuració de Deskreen és molt senzilla: els dispositius han d'estar connectats a la mateixa xarxa wifi i, per mitjà d'un codi QR o bé a través d'una adreça IP, el navegador web estableix una connexió xifrada de extrem a extrem entre els dos dispositius. A la finestra del navegador es podrà veure la pantalla de l'ordinador. Amb Deskreen pots convertir el teu dispositiu en un monitor secundari de l'ordinador.. L'aplicació està disponible a la seva web oficial https://deskreen.com/lang-en

Reproductor autònom per Flash

Enviada per francesc.koga el 01/Feb/2021 - 14:26

La tecnologia Flash va ser durant molts anys l'eina estàndard per crear contingut multimèdia i interactiu a la web ja que va permetre connectar programació amb components gràfics. Actualment, la tecnologia Flash ha estat desplaçada per l'estàndard HTML5. Les vulnerabilitats de la tecnologia Flash i els errors en el seu codi han fet que s'hagi hagut d'actualitzar amb molta freqüència la qual cosa ha afavorit que aquesta tecnologia hagi caigut en desús. Com ja va anunciar el seu fabricant, Adobe ha deixat d'actualitzar i distribuir Flash Player després del 31 de desembre de 2020. Per tal de continuar visualitzant els continguts desenvolupats en Flash, és possible fer servir el reproductor autònom que proporciona el mateix fabricant. A la wikilinkat es descriu com instal·lar i utilitzar aquest reproductor autònom: http://linkat.xtec.cat/portal_linkat/wikilinkat/index.php/Flash_Player

Impressió amb Chromebooks i servidor Linkat 18.04

Enviada per francesc.koga el 03/Des/2020 - 17:34

Google Cloud Print és un servei que permet connectar les impressores locals a la web. Aquesta solució és força utilitzada per dispositius Chromebooks i tauletes Android. No obstant, aquest servei de Google deixarà d'estar disponible a finals de desembre de 2020 segons ho informa el mateix fabricant. El servidor Linkat 18.04 representa una bona alternativa per poder imprimir des d'aquests dispositius integrant-se d'una forma senzilla amb la consola d'administració de GSuite. Per implementar aquesta nova funcionalitat al servidor Linkat 18.04, des del projecte Linkat s'ha elaborat aquesta guia.

Màquina Virtual Linkat 20.04 en Windows 10

Enviada per francesc.koga el 09/Nov/2020 - 14:50

El Projecte d’acceleració de la transformació digital, integrat en el Pla d’Educació Digital de Catalunya, desplega diverses intervencions als centres en els àmbits de connectivitat i xarxa Wi-Fi dels centres, equips de connectivitat personal per a alumnes i dispositius portàtils per a l'alumnat i els docents.

A tots els ordinadors portàtils que es faran arribar als docents de Catalunya hi trobareu una màquina virtual Linkat 20.04 preparada per arrencar en qualsevol moment. Aquesta solució virtualitzada permet a la Linkat treballar simultàniament amb el sistema amfitrió (que en aquest cas és Windows 10) sense que calgui tancar la sessió ni reiniciar el sistema. La configuració de la màquina virtual està dissenyada per facilitar la compartició de fitxers entre Linkat i el sistema amfitrió.

L’accés a la Linkat virtual es realitza des del mateix escriptori de l’usuari i ja es troba preparada per al seu ús. Només cal fer clic a la icona "Linkat" que es troba tant a l’escriptori com al menú d'inici.

Per facilitar el treball amb la Linkat trobareu aquestes guies al portal d’Estratègia Digital de Centre: “Ús de la màquina virtual Linkat en Windows 10” i la guia de “Recuperació de la màquina virtual Linkat 20.04 en Windows 10

Des del projecte Linkat posem a la vostra disposició la mateixa imatge virtual de la Linkat 20.04 que porten tots els ordinadors dels docents, per tal que pugueu instal·lar-la també en altres sistemes i experimentar amb ella.

Suma MD5: c4be384d1ca5f4c08b438235cece1997

Què és VirtualBox?

Enviada per francesc.koga el 05/Nov/2020 - 19:03

VirtualBox és un programari lliure de virtualització que ens permet engegar sistemes operatius addicionals (sistemes convidats) dins del sistema operatiu principal del nostre ordinador (sistema amfitrió). Les "màquines virtuals" creades pel VirtualBox emulen un ordinador amb tots els seus components: memòria, adaptador de xarxa, disc dur, sistema de so, etc. Això ens permet instal·lar-hi qualsevol sistema operatiu, com si es tractés d'un ordinador nou i treballar-hi de forma simultània.

Es tracta d'una manera molt senzilla i efectiva per provar un sistema operatiu diferent, i resoldre els dubtes i les qüestions que moltes vegades es plantegen al respecte:

• Quines diferències té a nivell d'usabilitat?
  • Quines aplicacions hi ha?
  • En cas contrari, quines alternatives hi ha?

Una altra característica del VirtualBox és la possibilitat d’importar imatges ja creades de màquines virtuals. Aquestes imatges contenen el sistema operatiu i la configuració de la màquina de forma que, un cop importada la imatge, el sistema operatiu es pot iniciar directament. En aquesta guia descobrireu com importar aquestes imatges.

VirtualBox es troba disponible per a diverses plataformes, des de la pàgina web de descàrregues del projecte:

Page 1 / 43 (1 - 5 of 215 Total) Next Page Last Page