Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Què fem? Tirem la tovallola?  Final

Vés a la pàgina [-1] 1 - 2 - 3 [+1]:

  • Tres setmanes després d'instal·lar el nou servidor... HA TORNAT A PASSAR!!! No hi ha manera d'obrir el Firefox ni l'OpenOffice des de cap dels clients Linkat. Va començar a passar el dilluns passat i cap més dia ha funcionat bé, ni tant sols reiniciant el servidor o creant un usuari LDAP nou.
    Jo hagués posat la mà al foc que era un problema de servidor, però ara ja no m'imagino d'on pot venir la cosa.
    Si algú té temps i ganes el convidem a venir un dia a l'escola perquè vegi amb els seus ulls el que ens està passant, que pel que veig no s'hi ha trobat ningú més.

    Salut i a disfrutar de Linkat (qui pugui)!
    Carles
  • Hola,
    Crec que tant el Firefox com l'OpenOffice generen fitxers de seguretat .lock que poden aturar el procés si es perd la connexió.
    Nosaltres vam tenir un problema de pèrdues de connectivitat esporàdiques, que feien que alguns ordinadors es quedessin sense connexió i es produïen col·lapses a tota la xarxa fent-la anar molt lenta.
    Desprès d'anar observant i fent proves amb un tester , van descobrir el problema: el cable de xarxa que connectava el switch era defectuós i no feia un bon contacte.
    Canviat el cable es va resoldre el problema

    Salutacions
  • Hola,
    Crec que tant el Firefox com l'OpenOffice generen fitxers de seguretat .lock que poden aturar el procés si es perd la connexió.
    Nosaltres vam tenir un problema de pèrdues de connectivitat esporàdiques, que feien que alguns ordinadors es quedessin sense connexió i es produïen col·lapses a tota la xarxa fent-la anar molt lenta.
    Desprès d'anar observant i fent proves amb un tester , van descobrir el problema: el cable de xarxa que connectava el switch era defectuós i no feia un bon contacte.
    Canviat el cable es va resoldre el problema

    Salutacions
  • Hola

    Bé, el que dius té força lògica. De fet, si el problema no és el servidor deu haver de ser alguna cosa de la xarxa. Cal tenir en compte, però, que en el moment que ens passa el problema, la connexió no està del tot perduda, ja que els usuaris LDAP entren amb normalitat, des de la consola es poden fer ping a l'exterior i que des de Windows es pot navegar tranquil·lament per internet.

    No sabria pas d'on podria venir ni per on començar a buscar. El primer ordinador que té el problema no és sempre el mateix, i la ranura del switch on està connectat l'actual servidor és diferent de l'anterior.

    Salut!
    Carles
  • En el nostre cas el problema era que el switch estava en un extrem del centre i es connectava a l'armari amb un cable que feia una mala connexió; dels 8 cables fallava un d'ells, segons el tester.
    La xarxa funcionava i de cop i volta la xarxa començava a anar malament i s'anaven desconnectant alguns dels ordinadors que penjaven del switch i la resta dels serveis sobre tot les impressions des del servidor CUPS anaven malament .

    Quan apagaven la corrent s'arreglava però al cap d'un temps tornaven els problemes. Vam demanar suport de T-System i al final ens vam haver d'espavilar sols.
    Jo us aconsellaria la revisió dels cables. El fet de què funcioni amb Windows pot ser pel sistema que fa servir a l'hora d'escampar les dades per la xarxa, igual que passa amb Linkat que funciona fins que per una saturació d'informació defectuosa dels paquets que circulen per la xarxa queden perduts i la bloquegen.

    Observeu el missatges del Servidor a la pantalla CTRL+ALT+F10 i si hi surten paquets perduts "martians" el problema pot ser degut als talls intermitents de la transmissió que fan que els paquets es perdin entre tant anada i tornada...

    Amb el tester es pot comprovar fàcilment si els cables funcionen correctament.
    Salutacions


    --
    --
    Carlos Revilla
    ******************
    * Usuari registrat de *
    * GNU/Linux: *
    * #209427 *
    http://counter.li.org *
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\
    carlos@ceipsantjordimollet.cat
    Coordinador Informàtica
    CEIP Sant Jordi
    Mollet del Vallès
    http://www.ceipsantjordimollet.cat
  • Hola Carles,

    Li hauries de dir al coordinador de informàtica del teu centre. o bé a qui pertoqui, que faci una sol·licitud al seu coordinador territorial perque hi vagui un tècnic insitu a revisar el problema. Es més, jo m'ofereixo voluntari a donar-li un cop d'ull al problema. Peró, el problema es que jo no formo part d'aquesta territorial, i no sé fins a quin punt puc anar jo, no em queda massa lluny de casa :)

    Salutacions.
  • Gràcies, Julian, pel teu oferiment. Ens hem posat en contacte amb el responsable dels serveis territorials perquè ens vingui a fer una visita i estem esperant resposta.

    Carles
  • Hola Carles,


    Des del Servei Territorial poden "escalar" el problema que estàs reportant per donar-te una solució al problema que has reportat a través del fòrum.

    En quin SSTT es troba el teu centre? (ho dic per enviar-li un correu i perquè n'estiguin pendents).


    Gràcies


    Joan de Gracia
  • Bé, finalment hem pogut parlar amb el responsable territorial. Ens ha dit que els sistema client-servidor dóna problemes de manera bastant generalitzada i que el millor que podem fer és passar tots els clients a autònoms. De moment estem provant de passar-ne alguns amb les instruccions que donava Pablo Vigo al post http://linkat.x…pic&topic=2949. Si funcionen com cal els anirem passant tots.
    Si el que ens ha dit és cert, potser hauria d'estar documentat en algun lloc. Ho dic perquè el document que vem agafar com a base per fer la instal·lació, el D83 (que diria que és l'única publicació de Linkat que et diu com has de fer la instal·lació), et dirigeix a fer una instal·lació servidor-client, sense especificar-ne els possibles inconvenients.

    Gràcies
    Carles
  • Hola Carles,

    No crec que tinguis molts problemes, fes la prova amb un ordinador per comprovar que tot et funciona.
    Si tens cap problema per fer aquesta operació comenta-ho i t'ajudarem.

    Salut.

    Projecte Linkat
  • Hola Carles,

    Jo he documentat aquesta part del curs D83. El model d'aula client-servidor no dóna problemes per la qual cosa NO s'ha documentat per a aquesta raó.

    Desconec qui del SSTT t'ha dit això però els problemes als quals fa referència el teu gestor TIC es deuen a la mala instal·lació que solen fer els tècnics del model d'aula. Molta gent que ha reportat problemes en la implementació del model d'aula ha comès el mateix error per la qual cosa "diuen" que el model falla. Si has llegit la documentació del curs D83, veuràs com faig èmfasi en el fet que s'ha de posar, com a primer servidor de noms, la IP del servidor Linkat.

    També és cert que en el model client-servidor, totes les estacions clients han de tenir la mateixa versió de Linkat i que no convé barrejar Linkat 2 i 3.

    A banda d'això el model client-servidor és robust i funciona bé (t'ho dic perquè conec personalment uns quants centres que el tenen implementat el model client-servidor i si hagués fallat el client d'aula ho sabríem)

    Segurament els problemes que tens són deguts a un altre motiu i que és a través del model client-servidor que els estàs veient.

    Ja et dic, m'hagués agradat veure in situ el problema que tens per poder-lo diagnosticar :-(




    Joan de Gracia
  • Hola carles_cc.
    Fa dies que segueixo aquest fil sense intervenir, però, ara, veient determinades afirmacions, no em puc estar de dir la meva per que m'assemblen poc meditades:

    Tu dius: "Ens ha dit [..el responsable territorial..] que els sistema client-servidor dóna problemes de manera bastant generalitzada"

    Doncs, jo et puc dir que el model client-servidor de Linkat i altres, amb uns equips correctament dimensionats i sense avaries, funciona perfectament bé les sessions, el firefox i openoffice. Si t'interessa, et puc donar més detalls que no explicaré ara per que ja ho he dit en altres ocasions en aquest i altres fòrums (inclús, amb els ajustos adients, barrejant versions 2 i 3).

    És una llàstima que siguin els mateixos coordinadors territorials els qui, d'una manera tan fàcil, menyspreïn un model de xarxa que facilita avantatges de treball tic a alumnes i professors. Hi ha alguns tècnics que els és més fàcil dir que: "el model no funciona, o dona problemes" abans de dir: "jo no en se més".
  • Hola altra vegada,

    Resum o conclusió........ origen del problema = ?¿?¿? .......... solució = demana asistencia insitu d'un tècnic.

    Al cap i a la fi, els serveis estan per fer-los servir, no?¿?¿? i estic segur que el company que vagui o bé t'ho solucionarà al moment o trucara al suport adient per solucionar-lo, lo més aviat possible.


    Salutacions.
  • És cert que els tècnics haurien de servir per solucionar els problemes. En tot cas, els que han vingut de T-Systems no ho han fet pas.
    Joan, t'asseguro que m'hagués encantat que haguessis pogut venir a donar-nos un cop de mà. Nosaltres, encantats de la vida. En qualsevol cas, gràcies de nou. Per cert, reitero que tots els clients tenen com a servidor DNS principal la IP del servidor (ja n'havíem parlat en aquest mateix post i ho vaig comprovar, com ja vaig dir, per mitjà de nslookup i dig).
    Jo no sé si els nostres equips estan correctament dimensionats, però el servidor Linkat que vem comprar l'any passat és un Xeon de 4 nuclis amb 4GB de RAM i 1,5TB de disc dur. La xarxa de l'escola és Heura. Quan el sistema falla, de vegades ho fa només amb un client engegat, per tant no és pas que hi hagi una saturació de recursos.

    Salut i bones vacances!
  • Hola Carles,

    Avui després de vacances, entro en aquest post per fer el seguiment de problema, i em trobo amb això, així doncs.

    Como dijo Jack el Destripador vamos por partes:


    Tu vas dir....

    Quote

    És cert que els tècnics haurien de servir per solucionar els problemes. En tot cas, els que han vingut de T-Systems no ho han fet pas.


    I et recordo que tu mateix comences dient:

    Quote

    Primer de tot voldria aclarir que no sóc ni tècnic oficial ni coordinador d'informàtica, sinó un simple tècnic contractat per l'AMPA del CEIP de Moià per suplir les mancances de suport del departament.


    Primer demanés ajuda al fòrum, t'intentem donar una solució, i desprès dius això. Crec que vas malament.


    Potser hauries de fer una mica d'auto-reflexió, primer informar-te de fins quin punt són tasques que han de fer els tècnics insitu de T-Systems, abans de fotre merda sobre el seu treball.


    Si et van contractar per "suplir les mancances de suport del departament" potser ets tu mateix qui no esta fent la feia pel la qual et van contractar. NO ?¿?¿?¿?¿?¿?¿?¿?¿


    Això dit per mi:

    Quote

    Es més, jo m'ofereixo voluntari a donar-li un cop d'ull al problema.


    Des de ara mateix, retiro la meva voluntarietat, per suposat si la meva empresa en diu que vagui i aniré però, de forma voluntària no ajudaré a algú que aprofita o usa un fòrum obert per fotre merda sobre els meus companys.


    Aquest tipus d'actitud no crec que sigui la d'un tècnic ni d'un usuari de la comunitat GNU/Linux.

    Salutacions.

Vés a la pàgina [-1] 1 - 2 - 3 [+1]:

  • 0 usuaris

Aquesta llista mostra els usuaris actius durant els darrers 20 minuts.