Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Adeu tecnics de T-systems, hola Fractalia.  Final

  • Poc a poc, aquest crim es va fent realitat. Van passant els mesos i la nova idea del Departament d'Ensenyament es posa en marxa.

    Nomes ens fem una pregunta:

    Que faran els centenars de tecnics de T-systems a partir d'ara?? A on treballaran??

    Sembla ser que un fantastic i meravellos programa anomenat Fractalia els substituirà dels centres, quedant-se evidentment sense feina.

    Aqui teniu informació de les meravelles d'aquest super programa:

    http://www.xtec.cat/~e3944813/fractalia/annex_fractalia.pdf


    Volem donar les gracies al Departament d'Ensenyament per enviar-nos a l'atur. Ara, emancipar-nos serà moooolt mes facil. Esta clar...
  • Hola,

    La gestió remota, en principi, no comporta que desaparegui el tècnic de camp perquè hi han moltes feines que s'han de realitzar in situ, però entenc la teva preocupació per la pèrdua de feina i sobretot en aquests moments que la situació és més crítica.

    Salut.

    Projecte Linkat
  • Potser no s'eliminarà l'in situ, però es reduirà molt el servei.

    Ferran Raventós
    Tècnic de camp Barcelona Comarques Sud
  • Hola,

    Vull simplement aclarir que des del Projecte Linkat no prenem aquestes decisions, però és un tema que es pot parlar obertament als nostres fòrums ja que afecta també a la nostra distribució.

    Salut.

    Projecte Linkat
  • Bon dia,

    Lo primer agrair el comentari de Pablo sobre que aquest fòrum es obert per poder parlar sobre aquest tema. Ja que com ell diu també podria afectar a aquesta distribució (espero que sigui a millor).

    Sobre el Fractalia crec que no puc donar la meva opinió del tot oberta per treballar on treballo. També he de dir que nosaltres els tècnics insitu no tenim cap informació sobre el funcionament, ojo, que amb això no estic demanant-la perquè personalment no estic interessat. I més si no ho fa la meva empresa :)

    Sobre el seu funcionament i la informació que arriba als centres només podria donar la meva opinió com a usuari GNU/Linux, aficionat a la informàtica des de fa molts anys, i com a treballador en aquest món des de ja uns quants.

    Voldria remarcar sobretot, que es una opinió personal que no te res a veure amb la empresa a la que treballo.

    Jo crec que qui ha de donar la seva conclusió de funcionament son els centres, que veuran com anaven les coses abans de Fractalia, quines persones tenien com a suport informàtic, que ha passat durant la seva instal·lació, si s'han produït incidències més o menys greus, tot i que he escoltat moltes coses ja. En quina situació estaven els coordinadors d'informàtica abans del servei insitu i com estan ara. Que es vol tornar a enrere ?¿

    Només puc dir, perquè volem amb la Linkat un software d'una empresa que m'imagino que es privatiu, en una distribució que es Lliure?¿?¿? Això va en contra de tots els pensaments de GNU/Linux, no?¿?¿

    Es més, ahir precisament vaig estar en un centre Pilot de Linkat, i no es va instal·lar a cap Linkat. Aparentment donava algun missatge d'error.

    Ara amb el canvi de Govern, imagino que hi hauran molt canvis, espero que siguin per millorar i/o optimitzar segons quins projectes. Espero que la persona que s'encarregui d'aquestes tasques de tingui en compte fets reals que pateixen els centres educatius de Catalunya. I facin una feina que crec que no es fàcil. Anar per exemple a una escola d'un poble qualsevol de Catalunya, que amb els seus propis ulls pugui veure quins son els recursos dels que disposa el centre, i que pugui veure lo important que per molts centres es tenir la tranquil·litat de tenir un suport de tècnic insitu al seu costat. Lo fàcil seria anar a Barcelona Ciutat, agafar una escola que tingui fibra òptica, un pressupost fort de l'AMPA,......... i esperar "palmadetes" a l'esquena, o fotografies del medis. Espero que aquesta persona tinguí una visió clara i real de les situacions del centres, i crec que per això, que millor els hi pot explicar són els propis coordinadors d'informàtica i els tècnics insitu, i no comercials de multinacionals que et poden mostrar reduccions de costos a canvi de llocs de treball, que ni tan sols saben si exportaran aquestes tasques remotes fora de Catalunya,i en conclusió en podríem trobar que gent que ha nascut o esta treballant a Catalunya (es a dir que paga els seus impostos aquí, i probablement alguns seran votants seus) . Tot i que la seva funció imprescindible a qualsevol empresa, i sense el seu treball segurament jo mateix no estaria treballant per aquest client ara mateix.

    Jo penso que en temps de crisi, el que s'ha de fomentar es la formació, i apostar més pel GNU/Linux, si són capaços de fer retallades "radicals" als sous dels treballador, i reformes laborals on es carreguen el treball d'anys de moltes generacions de treballadors, per favor que algú m'expliqui PERQUE NO ES PODEN FER RETALLADES "RADICALS" EN SOFTWARE PRIVATIU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Amb això segur que s'estalviarien molts $$$$ i fins i tot es possible que es podrien destinar a fer formació pel propi professorat i per sous dignes pels tècnics insitu. Que amb això no entraré perquè segurament m'escalaria massa.


    Així doncs, moltes gracies per aquest fòrum on poder expressar les nostres inquietuds, i aprofito també per donar-vos tot el meu recolzament com usuari GNU/Linux a la gent del projecte Linkat, que últimament s'han escoltat molts rumors, espero que no siguin certs, ànims, força GNU/Linux!!! i ànims a tota gent que esteu darrera del projecte Linkat.



    editat per: julianluna, 16/Febrer/2011 - 19:10
  • Més clar aigua. Cau pel seu propi pes tot plegat.
    Però sembla ser que tot això els hi és igual.
    No hi ha manera de què s'enterin de res (o es vulguin enterar).
    A vegades donen ganes d'incendiar-ho tot.
    Putus polítics i amics dels polítics i la mare que els va parir.

    ...i que consti que jo simplement sóc un profe més, no cap tècnic.
    Però ja estic fins els nassos.
  • Veiem com van les coses, no és d'estranyar aquesta decisió. Després si que parlen de la qualitat de l'ensenyament i de l'us de les noves tecnologies. Ara bé, si abans els coordinadors no podíem afrontar la feina que suposava el càrrec, ara que cada cop més, l'assistència de t-system s'ha anat reduint progressivament, haurem de prendre algun tipus de mesura. Bé jo ja la vaig prendre aquest curs, vaig deixar la coordinació. Si els que hi son a dalt no els interessa, jo no em posaré dels nervis, que era al que estava acostumat.
    Bé suposo que això no tindrà solució, hi es lamentable, perquè jo si que voldria deixar constància que la feina dels diferents tècnics de T-systems que han passat per la escola ha estat d'una gran qualitat.
    fins aviat



    editat per: lpardo, 22/Febrer/2011 - 12:35
  • Bona nit lpardo,

    Lo primer dir-te que estic segur, que si arriben a llegir les teves paraules els tècnics que han passat pel teu centre estaran molt agraïts, perque per desgracia, sovint la gent i m'inclouré jo, expressem la nostra opinió quan un servei o un fet no ens agrada. I poques vegades ens recordem de valorar positivament un servei que funciona.

    Espero que això, no sigui al final tant dolent com pinta, perque crec que es un servei molt útil i necessari. I també t'animo a que si el servei continua fent-te, tornis a la coordinació d'informàtica, ja que, segurament pel que comentes ets una persona implicada en la teva feia, i això el tècnics ho valorem molt, sobretot per fer feines que en teoria no ens caldria fer, però les fem amb molt de gust, perque s'ha de dir que al menys per la meva experiència sou un client o usuari final molt agradable i agraït, i dona gust treballar amb vosaltres.

    Salutacions
  • Continuem amb les "bones noticies" :

    http://www.elperiodico.com/es/noticias/economia/t-systems-eltec-presentara-ere-por-caida-del-negocio-banca/941916.shtml#comentarios

    Sense comentaris ..................... que sinó m'escalfaré massa ..........

    Que ja m'estic menjant massa "merda" amb això de l'amic remot, i al final o vomitaré tot ..........

    Ja direu que opineu.

    Salutacions.
  • Hola Julian,

    no se si exactament aqui o a algun altra lloc, crec que s ha'hii que interessaria fer un recull dels problemes que esta presentnat Fractalia, ja que sino ens les mengem als centre i les encomanem als centres que encara no els hi han posat.

    Per exemple jo estic a l'espera de que la gent digui com va per decidir si el muntem o no.

    Si no ho vols fer aquí, hi ha un grup, on ha sortit el tema més d'un cop el termometre Tic.

    Josep M Sardà
    IES Ramon Turró i Darder
    Malgrat de Mar.
  • Bé, a nosaltres ens va arribar el tècnic, el va instal·lar i van començar a donar problemes. Els windows, quan arrenques comença a sortir una finestra que no hi ha manera de que s'en vagi. Els linkat simplement no funciona, dona un error, aquí almenys el pots tancar.
    Jo penso que això es un pas enrere, però bé, em semble que ja hi són conscients.
  • Hola Josep,

    Gracies per la pagina del Termomètric, no la coneixia, quant tinguí una estona me la miro, i t'asseguro que faré més d'una aportació. Ja que són molts els "problemes" al Window$ els que he detectat, ja que, m'he trobat molt poques Linkat amb fractalia. I he anat fent captures amb els errors, perque no diguin que parlo per parlar. Lo que no se Josep, es si tu com a centre ets pots negar a que instal·lin un servei donat per la Gene, jo crec que no, lo penso que heu de fer, es instal·larlo, però fer tots els escrits, mails,......... que facin falta si no us funciona bé, si os funciona bé llavors res. Sobretot penseu que els tècnics que fan les instal·lacions no tenen culpa ni dels processos ni del software en si. Aquí com SEMPRE la culpa es de la empresa, o bé, per no formar correctament sobre el seu software, o bé per no fer un bon sistema de control de qualitat, o bé per no tenir directius, coordinadors ............. en resum que el pobre treballador que l'instal·la no te culpa. I lo trist, es que tenim localitzada la oferta que tenen al infojobs,etc..... i paguen millor que als tècnics insitu.

    Hola lpardo,
    El teu problema crec que ve donat pq si instal·len Fractalia a equips de menys de 512MB de RAM, jo per exemple m'el vaig trobar l'altre dia instal·lat en un PC IBM PC-300, que tenen 256MB, i donava l'error de memòria. Doncs com que crec que jo no puc, li vaig indicar al coordinador els passos per poder solucionar el problema, que imagino intuireu quins passos van ser, no?¿ ;)


    Al moment solucionat, i l'ordinador va tornar a funcionar amb la "rapidesa" de sempre.

    Salutacions.
  • Hola Julian,

    no se si m'hi puc negar o no, però el que si se és que si no funciona un ordinador m'ho hauré d'empassar jo a l'escola, i a qui es queixerant és a mi.

    En un centre educat1x1, que no funcionin els ordinadors de les aules, és com un drama, ja que no existeixen llibres en paper, tot esta en el NUBOL.

    Així que mentres no es comprometin a vindre i patir ells que funcioni perfectament em resistirè a que ho muntin.

    Estic cansat de que vingui el tècnic de torn amb la xuleta corresponent, faci el que posa i no li demanis res que es surti, marxi del centre i deixi el centre penjat una setmana, un més o mig any, sense respostes ni solucions.

    En cap cas dic que la culpa sigui del tècnic, però si del funcionament.

    En quina empresa privada, admetria aquest funcionament?

    Us imagineu, La Caixa, que fes algú una actualització en una oficina i la deixes una setmana sense la meitat dordinadors funcionan?

    Així perquè educació ho ha de permetre? Que modifiquin el sistema de licitacions, adjudicacions i el que sigui, i despres amb els ulls tancats ho acceptaré.

    Es que he de dedicar les meves hores, de càrrec i més, a trucar a un telèfon, que amb molta sort, hi ha un altra tècnic darrera amb una atra xuleta? Que pren nota ho passa a on no se i no arriba al centre la solució?

    Crec que algú ho ha d'aturar, no pot ser que es pagui el que es pagaa, i a canvi rebem el servei que rebem.

    Per tant si no hi ha garanties que s'ho mirin, canviïn el que faci falta i despres ho muntin.

    A la fi que es el que munten? un VNCviewer? i poca cosa més....

    Be és la meva opinió, i ho sento, segur que aqui no es elmillor lloc per dir-ho, però com ha surtit el tema....

    Josep M Sardà
    IES Ramon Turró i Darder
    Malgrat de Mar
  • Hola Josep,

    Crec que tens tota la raó del món, i precisament sou vosaltres qui heu de portar la queixa a qui li pertoqui, per resoldre aquest problema. Segons la nostra opinió, i t'asseguro de parlo per uns quants companys, aquesta falta de millora en el servei es solucionaria:

    1.- Descripció detallada en el plec de condicions futur. Servidors Windows, servidors Linkat, switchos capa 3, LTSP, proxy, squid, moodle, mysql, etc.

    2.- Exigir a les empreses licitadores una categoria professional mínima dels seus tècnics per poder prestar servei a Ensenyament.

    3.- Exigir unes hores anuals mínimes de reciclatge pels tècnics.

    4.- En un futur posar la clàusula de subrogació d'un % dels treballadors a l'empresa adjudicaria del concurs public.

    I podria continuar...... però aquest son els pilars bàsic per un bon servei, un servei de qualitat.

    Em tot això, jo crec, que milloraria el servei, no li suposaria un gast econòmic per Ensenyament, no hi hauria una competència "deslleial" entre empreses de serveis i fabricants, i serieu vosaltres qui guanyaríeu, donat que sou l'usuari final, i per tant els vostres alumnes,fills,etc.

    Nosaltres estem treballant per solucionar alguns temes interns, però a Ensenyament qui heu de fer arribar la queixa sou vosaltres.

    http://www.europapress.es/portaltic/empresas/noticia-systems-presenta-ere-temporal-afectara-41-plantilla-20110317193126.html



    editat per: julianluna, 21/Març/2011 - 13:14
  • Hola,

    Som un centre de gestió remota amb Fractalia.

    La setmana passada vaig demanar actualitzar: OpenOffice 3.3, Panda 2011, Java, Adobe reader, Flash player, Firefox 4.0 a l'ordinador de gestió de la biblioteca amb WindowsXP.

    Us explico la cronologia dels fets ocorreguts durant l'actuació del tècnic de Fractàlia, al cap de dos dies de fer la demanda :

    8:50 Em truquen per telèfon, vaig a la biblioteca, engego l'ordinador, obro el correu que havia rebut amb la incidència i el tècnic agafa el control remot de l'ordinador.
    11:20 El tècnic em tornar a trucar perquè el proxy no el deixa descarregar el fitxer .exe del Panda. Com que en aquest moment jo estic vigilant el pati amb els nens no el puc atendre.

    11:40 Em torna a trucar i li comento que ja he tret el proxy i pot continuar l'actualització.
    12:35 Passo per la biblioteca i observo que l'ordinador s'ha reiniciat en Linkat i, per tant el tècnic s'ha quedat sense control. El torno a engegar amb Windows i al cap d'una estona veig moure's el ratolí en remot.
    13:15 Abans de sortir del centre per anar a dinar, passo per la biblioteca i observo que està instal·lant el Panda.
    13:29 Rebo un correu dient-me que s'ha acabat la feina demanada de forma correcta.
    14:45 Engego l'ordinador per comprovar si esta tot correcte i veig que a la barra d'inici de programes continua activa la connexió remota oberta pel tècnic, crec que hauria d'haver-la tancat abans de finalitzar la sessió.

    Al dia següent va venir el tècnic de suport INSITU.

    Com que tenim dues hores del suport i per tenir la feina d'actualització de l'ordinador acabada, el vaig encarregar instal·lar Linakt4 a l'ordinador de la Biblioteca ?a sobre de la partició sda6 d'onze Gbs. Aquesta és la partició que s'ha de formatar , li vaig tornar a remarcar.

    El tècnic no ho va entendre i no va configurar les particions correctament . A mitat de la instal·lació l'espai es va esgotar i la instal·lació no avançava.

    Com que el tècnic s'havia d'anar a un altre centre ... va marxar ... i la instal·lació no va acabar bé: el Grub no engegava ni amb Windows ni amb Linakt i no es va poder restaurar el Grub degut a que la instal·lació va esgotar l'espai de disc i donava errors .

    He hagut de tornar a fer la instal·lació des de començament i s'ha pogut recuperar l'ordinador i les dades de la biblioteca.

    Resumint: El suport remot va estar 5 hores treballant, T-System 2 hores, jo he hagut d'estar tot un matí pendent del tècnic de Fractàlia, dedicar 20 minuts per explicar la feina al tècnic de T-System , 1 hora més per intentar veure que havia passat i provar de remuntar el sistema i al final 2 hores més per tornar a fer la instal·lació de Linkat i la configuració de l'ordinador.


    Aquest ordinador de la biblioteca és "especial" i conté dades del Pèrgam, a la resta dels 280 ordinadors amb Linkat el procediment que seguim en aquest casos de "desastre general" és diferent: tots els ordinadors tenen una partició de 30GB pel sistema arrel.

    Dediquem 5 minuts a engegar l'ordinador amb el Clonezilla i configurar l'accés al disc del servidor on tenim les imatges, deixem l'ordinador funcionant i fent la feina de clonat.
    Quan tinc una estona em passo per l'ordinador que si tot ha anat bé haurà acabat el procés, el reinicio i amb 5 minuts més el canvio la configuració de xarxa i llestos.


    Serà sostenible aquest sistema de manteniment en remot tal com s'està plantejant actualment?
  • 0 usuaris

Aquesta llista mostra els usuaris actius durant els darrers 20 minuts.