Tux Typing

Imatge:LogoTuxtyping.png

El TuxTyping és un programa (amb aparença de joc) per l'aprenentatge de la mecanografia.

Està dissenyat per als més petits, que hauran d'aprendre a localitzar on es troben els caràcters al teclat, encara que també pot ésser molt útil per als adults.

El programa està desenvolupat sota el protagonisme d'un amigable pingüí, el Tux, a qui segurament ja coneixereu d'altres aplicacions. El comés del joc és molt senzill: en funció del joc escollit el pingüí Tux haurà d'anar recollint els peixos que cauen del cel, o destruir els meteorits, abans que arribin al terra. Aquests peixos, o meteorits, van acompanyats d'una lletra, així doncs per tal de que no arribin a tocar el terra haureu de polsar aquesta lletra.

Malgrat que en un principi sembli fàcil us serà molt útil per tal de localitzar allà on són les lletres al teclat, a més podem anar augmentant la dificultat a mida que anem aprenent.

Tux Typing disposa de diferents tipus de paraules a escollir, des de teclejar una única lletra fins a escriure paraules senceres, i fins i tot el tema de les paraules. A més disposa de la opció ”Llissons”, a la qual es deixen de banda les aparences de joc per presentar-se com un teclat convencional, on ens mostrarà un llistat de lletres i quin dit hem d'utilitzar per polsar la tecla adient per cadascuna d'aquestes lletres.

Al menú d'opcions del Tux Typing podrem escollir l'idioma amb que treballarem, acció que farà canviar alguns aspectes del teclat. També permet afegir noves paraules per tal d'enriquir el vocabulari de que disposem.

*Pàgina oficial del projecte Tux: http://tux4kids.alioth.debian.org/