Lectors de documents

Lectors de documents en Linkat

Un lector de documents és bàsicament una càmera web amb unes prestacions especials per digitalitzar textos, imatges i objectes. Les imatges es poden capturar i tractar amb qualsevol programa.

Avantatges:

- Qualsevol recurs sigui o no digital serveix: fotos, retalls de premsa, dibuixos fets per l’alumnat, la llibreta de treball de l’alumne/a; tot tipus d’objectes, experiments o treballs manuals s’hi poden projectar.

- Corregir o fer modificacions a sobre de la projecció dels treballs.

- Digitalitzar documents i objectes al moment.

- Capturar i projectar imatges tridimensionals.

- Usar com a càmera web a classe.

- Utilitzar com a complement del microscopi per fer visibles les imatges a tota la classe.

- Desar tot el que es projecta.

- Facilitat d’ús, no cal un aprenentatge previ.Aquest fet amplia molt el ventall de recursos i també la motivació de l’alumnat.

Font: Les pissarres digitals interactives. Col·lecció TAC-3

Utilització dels lectors en Linkat

Tal i com s'ha dit abans, els lectors de documents es comporten com si es tractés d'una webcam. En aquest sentit, en Linkat es fa servir el programa: Cabina de fotografia del Cheese que es troba dins del menú: Aplicacions-> So i vídeo

Nota: Aquesta entrada fa referència als lectors de documents següents:

Epson ELPDC06 i ticDVISION