Banshee

Imatge:Bansheelogo.jpg

El Banshee és un reproductor multimèdia d'àudio i vídeo, a més d'un organitzador de col·leccions musicals.

Banshee reprodueix formats MP3, Ogg Vorbis, permet subscripcions a Podcasts, escoltar ràdios per Internet, i a més incorpora l'opció d'ampliar la seva funcionalitat mitjançant extensions, cosa que permet afegir-hi compatibilitat amb compartició de música a través de DAAP, integració amb dispositius iPods, amb webs com ara Last.fm o Musicbrainz.

Utilitzant el Banshee

El primer que podem fer amb el Banhsee serà aprofitar els arxius de música que ja tenim a l'ordinador, només haurem d'anar al menú Elements multimèdia-Importa els elements multimèdia i seleccionar de quina carpeta afegirem els arxius. Per reproduir les cançons, seleccionem els fitxers i polsem reproduir o fem doble clic a sobre.

Imatge:Menú elements multimèdia.jpg

Reproduir un CD

El primer a fer serà inserir el CD dins de la unitat lectora, un cop inserit ens apareixerà automàticament al Banshee a dins del menú lateral de la part de sota. Podem fer clic en aquesta nova font (nom de CD d'àudio, o el nom de l'àlbum) per seleccionar-la i fer doble clic a qualsevol pista per iniciar la reproducció o polsar el menú Reprodueix-Reprodueix.

Importar música d'un CD

Per importar música del CD hem de prémer el botó Importar CD ubicat la cantonada superior dreta sobre el camp de cerca, o fer clic amb el botó dret del ratolí a sobre de la icona del CD, al menú lateral, i polsar la mateixa opció al menú que ens apareix. Desactiveu abans les pistes que no voleu importar. El programa començarà a importar el CD. Quan s'acabi cada pista, apareixerà a la Biblioteca de Música.

Organitzant la música

Al Banshee les cançons s'afegeixen automàticament a les llistes de reproducció, solament hauran de complir els requisits que demanen aquestes llistes. Per tal de modificar aquests requisits farem clic amb el botó dret del ratolí a sobre de la llista i polsem Edita la llista de reproducció intel·ligent on apareixeran els paràmetres que podem modificar.

Per tal de modificar els paràmetres d'una cançó fem clic a sobre de la pista amb el botó dret del ratolí, seleccionem Edita la informació de la cançó i ja podem canviar els detalls de la pista.

Utilitzant la ràdio

Per escoltar la ràdio hem de cercar per Internet la URL des d'on la emissora emet, la copiem i polsem Afegeix una emissora, ubicat a la part de dalt a la dreta sobre el camp de cerca, afegim la URL i completem la resta de la informació. Ara només hem de seleccionar a la finestra lateral la llista Ràdio i polsar reproduir. El programa també ens permet fer ús de Last.fm.

Adreces d'interès

Pàgina oficial