AmaroK

Imatge:Amaroklogo.png

AmaroK és un reproductor multimèdia fàcil d'utilitzar.

Disposa de múltiples opcions que el fan molt útil per gestionar grans biblioteques de música. Permet descarregar caràtules de CD's des d'Amazon, descarregar lletres des de la mateixa base de dades que Winamp, o descarregar la informació de l'artista de la Viquipèdia, i tot per mostrar aquesta informació mentre reproduïm la música.

També gestiona estadístiques de les cançons i àlbums més escoltats o favorits, i disposa de diferents modes de reproducció. Amb Amarok també podrem gravar la música en CD.

AmaroK incorpora last.fm, un servei d'Internet (al qual us haureu d'enregistrar prèviament si el voleu fer servir), que dona accés a una gran xarxa comunitària de persones on es mostra les dades de la musica que escolten. Mitjançant aquesta eina podrem conèixer usuaris que comparteixin els nostres, o semblants, gustos musicals.

Característiques:

• Gestionador de caràtules integrat.
  • Mostra l'article de la Wikipedia de l'artista que s'està escoltant.
  • Mostra la lletra de la cançó.
  • Possibilitat de navegar per la llista per tal de gestionar àlbums.
  • Moure i reanomenar tags.
  • Filtres automàtics (cançons noves, més ben puntuades, més escoltades...).
  • Puntuació automàtica i manual de la música.
  • S'integra amb l'iPod, iRiver, iFP, njb i altres reproductors usb amb VFAT.
  • Suport per a podcasts.
  • Gravació integrada mitjançant K3b.
  • Configuració de temes, es pot personalitzar mitjançant CSSs.
  • Diàleg extensible de Tags i possibilitat de ficar els tags automàtic mitjançant MusicBrainz.
  • Possibilitat d'escollir com gestionar la col·lecció: mitjançant SQLite, MySQL o PostreSQL.
  • Suport de KIO pel xine.
  • Suport natiu de Last.fm. Les llistes de reproducció dinàmiques es poden crear automàticament mitjançant els suggeriments de Last.fm.
  • Possibilitat d'escriure scripts amb qualsevol llenguatge que admeti DCOP
  • Suport d'estadístiques.
  • Suport per a diversos navegadors.
  • Possibilitat de rippejar àudio CDs des del navegador de fitxers integrat o des del Konqueror.
  • Mostra cançons i artistes relacionats amb cançons i artistes.
  • Suporta múltiples motors d'àudio.
  • Suport experimental per ATF (Característiques de Tags Avançades).

Adreces d'interès:

Web del Amarok