Actualització de Linkat 3 a Linkat 4

En aquest document s'explicarà com realitzar una actualització de la Linkat 3 autònoma cap a la Linkat 4 autònoma (Distupgrade). Aquest procediment també es pot utilitzar per actualitzar clients d'aula Linkat 3.

Atenció: S'aconsella no efectuar mai una actualització automàtica de la distribució en els servidors Linkat. El procés d'actualització d'un servidor és molt complex i requereix sempre d'una còpia de seguretat total del sistema (directoris d'usuaris, configuracions, dades LDAP, MySQL, etc) i el seu posterior restabliment en una instal·lació nova. Els servidors amb Linkat 3 segueixen sent plenament operatius, no cal actualitzar-los a Linkat 4.

El procediment es basa en actualitzar la Linkat 3 amb les darreres actualitzacions dels repositoris oficials de Linkat 3, afegir els repositoris oficials de Linkat 4 i realitzar una altra actualització. Una vegada acabada aquesta segona actualització ja tindríem una Linkat 4.

Hi han dos formes de realitzar aquesta operació, els dos procediments segueixen la mateixa metodologia, però un d'ells es troba més automatitzat mitjançant un paquet RPM.

La forma fàcil

Instal·lació del paquet distupgradeL4

Instal·lar el paquet distupgradeL4 que es troba al repositori oficial de la Linkat 3. La instal·lació es pot realitzar des del Yast o amb la següent comanda executada des de terminal com a root:

zypper in distupgradeL4

Arrencar el programa d'actualització

Una vegada instal·lat el paquet trobareu una icona al menú Aplicacions / Sistema / Configuració que diu Actualitza a Linkat 4. Cal fer clic per engegar l'aplicació i tot seguit apareixerà una finestra informant de l'inici de l'aplicació.

act_lk3_lk4_1

act_lk3_lk4_2

A la següent finestra cal seleccionar des d'on es vol realitzar l'actualització o a on es troba la font d'instal·lació de Linkat 4. Les opcions són Internet, Directori local o Especifica ruta.

• Internet: Fa servir els repositoris oficials de la Linkat 4 que es troben disponibles a Internet.
  • Directori local: Si fas servir la ISO distupgrade.iso des de USB o DVD, es recomana escollir auqesta opció. Cal seleccionar el directori que es troba a dins del DVD o USB amb el nom repodup.
  • Especifica ruta: Cal especificar una ruta local o d'una xarxa local on es troba una copia dels repositoris de Linkat 4. Aquesta opció és convenient per connexions lentes a Internet.
act_lk3_lk4_3

El programa comprova que la ruta de la font d'instal·lació escollida sigui correcta o en el cas de seleccionar Internet, que es pugui establir la connexió. Si la ruta no és correcta o no hi ha comunicació amb la font d'instal·lació d'Internet, el programa s'aturarà i caldràs engegar-lo de nou.

act_lk3_lk4_4

Si el programa determina que la ruta es correcta, apareixerà una finestra informativa advertint que començarà l'actualització cap a Linkat 4 i que aquest procés pot trigar bastant. Si s'accepta començarà l'actualització.

act_lk3_lk4_5

La forma manual

Per actualitzar manualment la Linkat 3 cap a Linkat 4 cal abans de tot actualitzar la Linkat 3 amb les darreres versions dels paquets disponibles als repositoris de Linkat 3.

Comprovar o afegir els repositoris de Linkat 3

Afegir, si no es tenen encara, els tres repositoris oficials de Linkat 3 des del Yast / Software Repositories:

Actualització de Linkat 3

Executar la actualització des del Yast / Gestor de programari o amb la següent comanda:

zypper ref

zypper up

Afegir els repositoris oficials de Linkat 4

Esborrar els repositoris de Linkat 3 i afegir només els repositoris oficials de Linkat 4 des del Yast / Software Repositories

Netejar cache del zypper

zypper cc

Desinstal·lar paquets que donen conflicte

Actualització a Linkat 4

Actualitzar a Linkat 4 amb la següent comanda executada des de terminal i com a usuari root

zypper ref

zypper dup

Instal·lar programari que falta

Substituir paquet Linkat-fix

zypper rm linkat-fix

zypper install linkat-fix-edu

Aplicar canvis

Per tal d'aplicar les noves imatges de Linkat 4 i deixar terminada l'actualització, cal executar aquestes comandes des de terminal:

• Aplicar imatges al bootsplash
mkinitrd
  • Aplicar imatge de fons del GRUB
gfxboot --add-file /etc/bootsplash/themes/Linkat/cdrom/back.jpg

• Aplicar fons GDM
gconftool-2 --direct --config-source=xml::/etc/gconf/gconf.xml.vendor --set /desktop/gnome/background/picture_filename --type=string "/usr/share/backgrounds/glass/glass.xml"

• Aplicar tema Gilouche per defecte
gconftool-2 --direct --config-source=xml::/etc/gconf/gconf.xml.vendor --set /desktop/gnome/interface/gtk_theme --type=string "Gilouche"

gconftool-2 --direct --config-source=xml::/etc/gconf/gconf.xml.vendor --set /apps/metacity/general/theme --type=string "Gilouche"

• Canviem el nom a Linkat 4
sed -e 's/3\.0/4/g' -i /etc/SuSE-release

sed -e 's/Linkat\ 3\.0/Linkat\ 4/g' -i /boot/grub/menu.lst
  • Habilitar la llista d'usuaris al GDM
gconftool-2 --direct --config-source xml:readwrite:/etc/gconf/<wbr></wbr>gconf.xml.mandatory --type Boolean --set /apps/gdm/simple-greeter/<wbr></wbr>disable_user_list False

Ara només cal reiniciar la màquina per tal d'acabar l'actualització a Linkat 4.