Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

impressora al servidor  Final

  • Hola a tothom

    No puc instal·lar impressora Laserjet 2200 al servidor.

    Es tracta d'una impressora de xarxa que detecta bé pero que en acabar d'instal·lar surt el següent missatge:

    Error de comunicació amb el servidor CUPS mentre es deixava la cua de la impressora.


    Que es pot fer??

  • Hola Joan,

    Aquest tipus d'impressora porta un JetDirect per la qual cosa en el moment de configurar-la cal que escullis:

    Imprimeix Directament a una Impressora de Xarxa -> Impressió Directa a través del Port TCP

    La finestra que se t'obrirà hi apareixeran dues opcions:

    Hostname of of the printer server: (aquí hi poses la IP de la impressora)
    Número de port TCP: 9100 (és estàndard i per tant NO el toquis)

    Si no saps la IP de la impressora, pots fer una consulta (tens el botó corresponent  al costat) i et dirà quina IP té.

    Espero que et serveixi.


    Joan de Gracia
  • Hola Joan,

    Aquestes pases ja les he fetes i el missatge surt al final de tot.

    Es posible reinstal·lar aquest CUPS?? per si de cas té una errada

    Com es fa?

    Gracies

    Joan Devis
  • Hola,

    Els cups els pots reinstal·lar amb el red-carpet (Actualització de programari), però no se si et servirà d'alguna cosa.

    Comprova que tinguis creat el directori /var/spool/cups/tmp/, si no el tens, crea'l.

    També podries mirar els logs del sistema per si diuen alguna cosas important. Trobaras l'informe de cups a /var/logs/cups/error_log

    Salutacions,
    Pablo.
  • Hola Joan,

    Si veus que no se soluciona el problema, passa-li al teu tècnic. Si no se'n surt, li dius que ESCALI esl problema a t-systems. Ho dic perquè és un recurs que teniu i que és desconegut pels coordinadors. Escalar el problema implica que el tècnic de camp li passa la incidència al tècnic especialista.

    Si fas això, em dius si ha funcionat ja que aquest és el protocol.

    Joan de Gracia
  • 0 usuaris

Aquesta llista mostra els usuaris actius durant els darrers 20 minuts.