Squeak, scratch, smalltalk, opensophie...

Heu treballat amb alguna d'aquestes eines? Ens podeu comentar les vostres “experiències” ;-) ?
Jo utilitzo l'Scratch per introduir l'assignatura de programació en Cicles Formatius d'informàtica (alumnes de més de 18 anys i amb batxillerat o proves d'accés). Hi fem unes quantes sessions i després fem programació "clàssica" en C.
A mi m'agrada pq. sobretot els conceptes com la importància de l'ordre, els condicionals, bucles que a vegades els hi costaven trobo que s'aprenen d'una forma més senzilla (natural?) ja que primer els han utilitzat sense saber que eren i després els hem aprés.

Com que amb l'scratch el programa es va construint d'una forma molt visual a base de peces i es veu tot escrit, normalment no cal que arribi a explicar com funciona cadascuna de les peces amb detall sinó que ells mateixos van aprenent per prova i error.

I conceptes com la diferència de que una instrucció estigui a dins o a fora d'un condicional o un bucle els veuen més ràpidament (diria :-)

Però vaja, jo els faig servir pq. m'agrada, però els altres professors no s'hi han posat.

Ah, i actualment faig servir l'scratch en un entorn Windows ...

* e *
Suposo que ja has vist la notícia:
http://linkat.x…nt/view/146/1/

Intentarem al llarg del segon trimestre fer aquesta jornada de presentació d' scratch, etc.

A veure si més gent ens pot comentar les seves experiències amb aquestes eines!