Jo utilitzo l'Scratch per introduir l'assignatura de programació en Cicles Formatius d'informàtica (alumnes de més de 18 anys i amb batxillerat o proves d'accés). Hi fem unes quantes sessions i després fem programació "clàssica" en C. A mi m'agrada pq. sobretot els conceptes com la importància de l'ordre, els condicionals, bucles que a vegades els hi costaven trobo que s'aprenen d'una forma més senzilla (natural?) ja que primer els han utilitzat sense saber que eren i després els hem aprés.
Com que amb l'scratch el programa es va construint d'una forma molt visual a base de peces i es veu tot escrit, normalment no cal que arribi a explicar com funciona cadascuna de les peces amb detall sinó que ells mateixos van aprenent per prova i error.
I conceptes com la diferència de que una instrucció estigui a dins o a fora d'un condicional o un bucle els veuen més ràpidament (diria :-)
Però vaja, jo els faig servir pq. m'agrada, però els altres professors no s'hi han posat.
Ah, i actualment faig servir l'scratch en un entorn Windows ...