Benvingudes i benvinguts al portal Linkat

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ha iniciat i ofereix el Departament d'Educació a la comunitat educativa. Es tracta d'un projecte de programari lliure que permet als centres educatius, però també a tota la societat, tenir accés de forma legal, gratuïta i amb suport tècnic professional, a un conjunt molt ampli d'aplicacions: educatives, d'ofimàtica, d'Internet, multimèdia...

Escoles de Manresa, escoles Linkat

• Creat per jbasela el 23 / Gen / 2009
  • Darrera modificació feta per pablo.vigo el 15 / Gen / 2015

L'1 de desembre de 2008, l'Equip del Projecte Linkat varem visitar diverses escoles de Manresa. Va servir per conèixer la feina feta i també les seves necessitats. La feina dels Coordinadors i la decidida aposta de les direccions han convertit aquests centres en vertaders capdavanters en la implementació de la Linkat i el Programari Lliure.

Així mateix, cal destacar la importància de la feina feta per les Gestores i Gestors TIC dels teritoris.

CEIP La Font (Manresa)

En aquest centre, s'ha decidit utilitzar la Linkat com al Sistema Operatiu dels ordinadors. Amb no gaires recursos, molta il·lusió, ganes, i dedicant moltes hores per part del coordinador TIC i l'equip directiu, s'han habilitat els ordinadors de l'aula d'informàtica, aula multimèdia, punt edu i aula d'acollida en Linkat.

Des de setembre de 2008, els alumnes i professorat utilitzen de manera habitual i quotidiana la Linkat per les seves feines, disposen d'un perfil d'usuari propi que els permet personalitzar els escriptoris i fan sevir el programari educatiu lliure que porta la Linkat per les activitats d'ensenyament i aprenentatge.

lafions1

Gestor de continguts  adaptat com a proxy

lafont2

Pissarra digital interactiva "Interwrite"

lafont3

Ordinadors amb Sistema operatiu Linkat a l'aula multimèdia.

CEIP Sant Ignasi (Manresa)

En aquest centre han decidit utilitzar la Linkat en un servidor de terminals lleugers, que els

ha permès reutilitzar i reciclar equipament que, per altra banda estava quedant obsolet, i actualitzant-lo amb aquest Sistema Operatiu, s'ha guanyat rapidesa i ús en un aula d'informàtica que pràcticament ja no utilitzava ningú.

santignasi1

Terminal lleuger.