Teniu davant vostre una nova versió del Portal Linkat. Els canvis afecten tant a la concepció mateixa del portal com alguns aspectes tecnològics.
Abans de res, aclariment important:
L'accés dels usuaris ja registrats Xtec continua com sempre. Sí presenta canvis la validació dels usuaris no-Xtec ja registrats. En aquest darrer cas, la nova contrasenya és el nom d'usuari seguit de la contrasenya antiga. Per exemple:
Usuari: joanparera
Contrasenya antiga: 123456
Contrasenya nova: joanparera123456
Una vegada validats, es pot canviar la contrasenya
Voldríem destacar els següents canvis:
En l'aspecte més tecnològic, el portal s'ha dissenyat amb Zikula. Aquest és el CMS de base del projecte Intraweb [2]. Hem cregut que era molt més conseqüent que el Portal Linkat tingués la mateixa base que la que el Departament d'Educació proposa pels seus centres docents.
On veureu més canvis és en el Fòrum. Estem treballant per acabar de polir alguns aspectes per aconseguir el seu funcionament més òptim.
En la seva concepció, el Portal Linkat vol ser cada vegada més un espai comunitari: que reflecteixi què s'està fent a tots els nivells i que potencii la participació dels usuaris. Per aconseguir-ho:
Esperem que la nova concepció i el nou disseny us agradin. Esperem les vostres aportacions que ens podeu fer arribar des de l'espai Contacta [4].
Recordar que el registre d'usuaris continua igual:
Els
noms d'usuari de 8 lletres o menys queden reservats per als usuaris
XTEC (presents o futurs). Tots els usuaris XTEC poden entrar al portal
amb el nom d'usuari i la contrasenya del correu. Aquests usuaris, tot i
que poden canviar-se la contrasenya del portal, només podran entrar amb
la contrasenya del correu XTEC, de manera que cada vegada que entrin
s'actualitzarà la contrasenya del portal.
Els
noms d'usuari de 9 o més lletres estan disponibles per a que qui vulgui
els pugui fer servir. Aquests usuaris es validen contra la base de
dades del Zikula i, si es canvien la contrasenya, el sistema se'n
recorda.
El procediment de creació d'un usuari és:
1.- Anar al registre d'usuari
2.- Introduir un nom d'usuari, una contrasenya i un adreça de correu
3.- Marcar la casella d'acceptació dels termes d'ús i la política de
privacitat
4.- Respondre a la pregunta de protecció contra registres automàtics (és
una suma)
5.- Fer clic a verificar les dades
6.- Si tot és correcte, fer clic a enviar les dades
7.- El sistema envia un correu amb un enllaç de verificació i el nom
d'usuari i la contrasenya. Cal obrir-lo i fer clic damunt l'enllaç (això
activa el compte).
Una vegada completat el procés, ja es pot entrar al portal.